Dotaz:
1 Jaký měli důvod andělé stvořit člověka dříve než bylo plánováno?
2 Kdo stvořil Serafy?
1. Bible neuvádí nic bližšího o důvodech, proč byl člověk stvořen, kromě důvodů uvedených na začátku Genesis. Neuvádí ani okolnosti, které k tomu vedly. Jiné, například sumerské prameny uvádějí, že člověk byl původně stvořen pro otrockou práci. To ovšem odporuje tomu, že byl člověk, po svém stvoření postaven do ráje, kde se nemusel ani namáhat, aby získal potravu. Dodnes je ráj spojován s blahobytem a něčím krásným, kde se dobře žije. Otrocká práce do toho nepatří.
Z Bible, ale vyplývá, že člověk je předmětem sporu o tom, zda byl stvořen dobře a má právo na existenci. Ukázku tohoto sporu najdete například v první části knihy Job nebo v Zacharijášovi a ve Zjevení kde se píše o satanu jako o žalobci lidí. Tento spor se řeší na všech úrovních v nebi i na zemi (viz. naše studie o řešení sporné otázky).
2. Na druhou otázku odpověď neznáme a je pravděpodobné, že v tuto chvíli ani znát nemusíme. Domníváme se však, že v nebeské hierarchii patří Serafové k výše postaveným bytostem než cherubové a andělé. Proto byl na jejich úrovní spor vyřešen nejdříve, už během starozákonní doby, za panování krále Uzijáše (viz. text Izajáš 6. kap. a naše studie „duchovní bytosti“).
Prosím, stále existují první, druhá,
třetí nebesa?
První, druhá i třetí nebesa
s největší pravděpodobností stále existují a asi budou existovat, protože
Bůh je Stvořitel a nikoli Ničitel a jednou stvořené věci neničí, není-li to
nevyhnutelné.
Duchovní bytosti stále sledují vývoj lidstva? A ovlivňují
tento vývoj?
Z duchovních bytostí
sledují nynější vývoj lidstva již jen andělé, protože serafové (obyvatelé 3.
nebes) a cherubové (obyvatelé 2. nebes) už odešli na stanovený ,,odpočinek"
sedmého stvořitelského dne. Výjimkou je Duchovní Ježíš Kristus (který je
nejvyšším cherubem) a ďábel, který však je nyní již jen andělem (původně
také cherub a dokonce partner Duchovního Ježíše Krista), protože ve třetích a
druhých nebesích byl již usvědčen ze zlého úmyslu a ze svého postavení svržen a
vyobcován.
Tyto výše uvedené bytosti
vývoj lidstva ovlivňují, ale nesmějí přitom zasahovat do svobodné vůle lidstva
ani jednotlivců (svobodná vůle myslících bytostí byla Nejvyšším Bohem
ustanovena jako nedotknutelná). Ovlivňování je tedy omezeno na inspiraci
k prospěšným dílům a činnostem (od bytostí, které lidstvo posuzují
příznivě) a na svádění a zastrašování (od ďábla a jeho následovníků).
Duchovní bytosti mohou mít svoji fyzickou
podobu?
Všechny duchovní bytosti
existují reálně a mají svojí fyzickou podobu. Serafy viděl na příklad Izajáš, cheruby na příklad Ezechiel a anděly mnoho lidí.
To že připouštíte
určitou technickou vyspělost a vybavení serafů, cherubů a andělů mě zarazilo.
Ovlivňují vás ve vašich studiích myšlenky z publikací Ericha von Danikena?
Naším cílem je pomoci lidem - a především křesťanům -
pochopit, že žádní Boží služebníci, ba ani sám Nejvyšší Bůh, nejsou kouzelníci
a že nic nezařizují a ani netvoří prostřednictvím něčeho, co by připomínalo
nějaká kouzla nebo čáry; a že i oni si tvoří ke své práci různé prostředky,
které potom používají podobně jako lidé. Chceme, aby i stvoření samo bylo
křesťany chápáno jako nikoli nějaké kouzlo, ale namáhavá práce (především
tvůrčí, ale i duševní a možná částečně i fyzická) andělů a cherubů. A že bychom
za stvořenou Zemi a vše co je na ní, jakož i za sám náš život byli vděční u
vědomí, že to anděly stálo mnohem více práce než nějaké "čarování" či
"švihání čarodějnou hůlkou".
Myšlenky
Ericha von Dänikena nás v
žádném případě neinspirovaly. Tento autor je mírně řečeno v části svých
publikovaných tvrzeních neseriózní a jeho hlavním zájmem byl, co největší
prodej jeho knih, nikoli vědecká "serióznost". To však nic nemění na
mnoha potvrzených "zvláštních" nálezech.
Přečetl jsem si od vás článek
Duchovní bytosti. dost mě překvapilo že člověka stvořili v 6 dni andělé proti
vůli Boha to znamená že lidé původně neměli být stvořeni?
Píšete: "Pokud někdo věří v tzv. svatou
Trojici, potom by onen "nejvyšší" byl jakýmsi triumvirátem. Protože
však Ježíš říká, že rouhání proti Otci i synu bude lidem odpuštěno, ale rouhání
proti Duchu nikoli, ukazovalo by to na to, že v této Trojici je nejvyšším onen
Duch (Mt.12:31). Pak by však nebyli jednou a toutéž
osobou." To neukazuje na to že nejvyšší
je onen Duch ale na to který druh hříchu nemůže být vzhledem k jeho povaze
odpuštěn. To znamená že Duch dává poznání člověku o Bohu ale pokud to popíráme
a Boha neuznáme za našeho pána tak se chováme jako padlý andělé a to je to co
nemůže být odpuštěno, tomu se říká rouhání proti Duchu svatému.
Jinak vaše zkoumání bible je docela dobré až na tu jednostrannost v tom
že se mi zdá vysvětlení jednotlivých textů příliš polopatické
spíš se analyzuje doslovně text a potom se dedukuje co je tím myšleno a méně už
co je tím na pozadí (co tím chtěl Bůh říct?) myšleno nebo pro naši dobu
myšleno. Význam textu bible se s přibývajícím časem mění ten samý text před 100
lety má dnes jiný význam a oba tyto významy byli ve své době pravdivé. Takže je
dobré číst a vybírat si jelikož vaše texty nejsou dokonalé.
Souhlasíme s Vámi, že člověk sám nese odpovědnost za to, které informace přijme za své a které nikoli. Navíc platí, že zcela nové poznatky musí člověk prověřovat už jen pro samu jejich odlišnost od těch dosavadních.
Takže jen několik vysvětlení:
Písmo
neříká, jak měli vypadat lidé, kteří měli být stvořeni. Andělé rozhodli o tom, že se budeme
podobat jim. Mohlo to však být i jinak.
Prosíme,
podívejte se na studie s názvem Duch a Trojice. Tam se dozvíte,