Jan 3,17-18;
Následovníci Ježíše Krista, apoštoly počínaje a další, kteří viděly jeho mocné skutky, uvěřili, že Ježíš Kristus není sám, ale že s ním je Bůh. Farizeus Nikodém to řekl přímo Ježíšovi: ,, Rabbi, víme, že jsi přišel od Boha jako učitel, neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li s ním Bůh." Přesto nakonec nebylo mnoho Židů, kteří dokázali jít za ním a po jeho vzkříšení pokračovat v Ježíšově cestě. Ale ti, co vytrvali, předávali dobrou zprávu evangelia dál i mezi ostatní národy.
Křesťanství se rozšířilo zpočátku hlavně v Římské říši, kde na dlouhou dobu zakořenilo a stalo se jediným náboženstvím Svaté říše Římské s mnoha národy, kteří evangelium přijali. S ním přijali i naději, že Boží syn, Ježíš Kristus vykoupil svou krví ty, kdo v něj uvěří, že může smýt jejich hříchy a uchránit je před Božím soudem. Od těch dob uplynula dvě tisíciletí, během nichž došlo velkému ochladnutí víry a odpadnutí od ní. Jsou lidé, kteří to považují za důkaz nepravdivosti či neplatnosti evangelia. Opak je pravdou. Sám Ježíš řekl: ,,A všichni vás budou nenávidět pro mé jméno. Kdo však vytrvá do konce, ten bude zachráněn." (Mk 13,13) Ježíš předpověděl odpadnutí, o němž později v dopisech psali i apoštolové.
Ježíšova slova ,, Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn." platí dál. A dnes ještě naléhavěji platí i druhá část textu: ,,Kdo v něho věří, není souzen, kdo však nevěří, již je odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího."
Všechny události, v dnešní bouřlivé době nutí mnoho lidí k hledání východisek s výhledem do nadějné budoucnosti. Evangelium je poselství takové budoucnosti. Je to nezpochybnitelné poselství naděje, protože je založené na spravedlivém výkupném, které zaplatil Ježíš svým životem. Některá křesťanská náboženství však poselství evangelia obalila a zakryla nánosem vlastního podání a také podílem na velkých nespravedlivých činech světské moci. Lidé je považují za nedůvěryhodné pro jejich trpké zkušenosti s církvemi. To jim brání vidět poselství evangelia v jeho původní čisté podobě. Je na nás, zda ho dokážeme očistit a znovu šířit tak jako ranní Kristovi následovníci.