Kdo není se mnou, je proti mně; kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje. (L 11:23; Mt 12:30)
Když Ježíš vysvětluje, proč nemůže vyhánět démony ve jménu Belzebula, říká mimo jiné výše uvedená slova. Na jiném místě zase říká: ,,Kdo není proti nám, je s námi." (Mk 9:40) Je v těchto dvou Ježíšových výrocích rozpor?
Není, protože se oba výroky vztahují k naprosto odlišným situacím. Výrokem "Kdo není proti nám, je s námi." uklidňuje Ježíš své učedníky, kterým se nelíbí, že někdo, kdo nechodí s nimi a vyhání démony v Ježíšově jménu. A vysvětluje: ,,Nebraňte mu! Žádný, kdo učiní mocný čin v mém jménu, nemůže mi hned na to zlořečit."
Naproti tomu výrok: ,,Kdo není se mnou, je proti mně; kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje." popisuje jinou situaci. Čelí obvinění, že své mocné skutky činí ve jménu Belzebula. Když vysvětlí, že to nejde, jinak by bylo jeho (Belzebulovo) království vnitřně rozpolcené říká, že to platí i opačně. Kdo neshromažďuje v jeho jménu, shromažďuje proti němu. To je důležité zvlášť dnes, kdy se objevují noví učitelé, kteří shromažďují ve jménu všeho možného ne však ve jménu Ježíše a pro Ježíše. Kdo například říká, že existuje jiná cesta k záchraně lidstva než usmířením s Bohem skrze Ježíše a Syna člověka, vede k záhubě. Jsou dva druhy falešných učitelů. Ti kdo nabízejí jiné cesty k záchraně než je ta, kterou nám otevřel a ukázal Ježíš a ti kdo ve jménu Ježíše říkají lež. Obojí odvádí od skutečné záchrany.