Katastrofa popisovaná v šesté pečeti vyděsí krále, vojevůdce i prosté lidi, svobodné i otroky. Z jejího popisu je patrné, že přijde z vesmíru ("... nastalo veliké zemětřesení, slunce zčernalo jako žíněný pytel a měsíc úplně zkrvavěl. A nebeské hvězdy spadly na zem, jako když fíkovník zmítaný vichrem shazuje své pozdní fíky; a nebe zmizelo, jako když se svinuje svitek," Zj 6:12-14). Panika bude všeobecná a veliká po celém světě. Zkuste si představit ne jeden, ale mnoho meteoritů velikých jako byl ten, který dopadl v r. 2013 v oblasti Čeljabinsku.
Událost je vysvětlená větou "... skryjte nás před tváří toho, který sedí na trůnu, a před hněvem Beránka! Neboť přišel veliký den jejich hněvu ;" To je překvapivé. Jestliže toto prohlášení vyjadřuje názor všech bez ohledu na národnost, víru, kulturu, historii, jak takové národy jako jsou Číňané, muslimské národy, Japonci a další skupiny nehlásící se ke křesťanství dospěly k ryze křesťanskému vysvětlení této události. Víme přece, že událost podobně popsanou předpovídají i v jiných náboženských a kulturních skupinách. Například indiáni Hopi. Proč převládne křesťanské vysvětlení této události?
Jedno z možných vysvětlení je, že tuto událost předem ohlásí novodobí křesťanští proroci nebo badatelé Bible. Nebo obojí. Ať už to bude jakkoliv je potřeba správně pochopit, co tato událost znamená. Ve čtvrté pečeti je řečeno, že těm jezdcům byla dána moc zhubit čtvrtinu země mečem, hladem, morem a dravými šelmami. Jde o nápadnou shodu s tresty, které Bůh v zákoně oznámil a podle něj i používal vůči neposlušnému Mojžíšovu lidu. Například 3Moj. 26 kapitola a jinde. Šlo především o tresty výchovné. Protože nyní však s velkou pravděpodobností bude zasažen celý svět nejen Boží lid, nemůže jít o Boží soud, jak by si mohl někdo myslet. Bůh je spravedlivý a než kohokoliv potrestá (neplést si s životními situacemi mezi obdobími soudu), dá mu šanci k pokání. Ve skutečnosti je tato událost vyvrcholení období pečetí, která završuje výchovu (zrání obilí i plevele podle Ježíšova podobenství) Božího lidu a po jejím skončení dochází k označování vyvolených Boží pečetí (Svatým duchem jako dostali Ježíšovi učedníci o letnicích). Ti jsou první ovoce (prvotiny země) vykoupené z lidí Bohu a Beránkovi. To je jeden z hlavních výchovných výsledků pečetí.
Je naším úkolem oznamovat lidem, že událost popsaná v šesté pečeti bude reálná a vyvolá skutečnou paniku. Zároveň bude pro celé lidstvo výstražným znamením, neboť tato zkouška nažene skutečný strach a přiměje lidstvo zpozornět, aby mohlo správně pochopit, co bude následovat. Nejdříve soud Božího lidu a pak ostatního lidstva. Následovat bude trest těch, kdo hubí zemi a mají na svých rukou krev nevinných. Takže událost šesté pečetě není završení Božího soudu (neplést si se soudem popsaným na konci Zjevení), ale jeho začátek. Na to bychom měli jako křesťané upozorňovat. Buďme proto pevné víry a odhodlání vytrvat i během zkoušky, která přijde na celou obydlenou zem (Zj 3:10).